Μερικές σκέψεις για το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ»

Οι κινήσεις πολιτών γύρω από το σύνθημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ», έχουν αναδείξει μερικά ενδιαφέροντα μηνύματα.

1)      Το πιο βασικό είναι η επανεμφάνιση για άλλη μια φορά μια γενικευμένης κίνησης αμφισβήτησης της δικομματικής πολιτικής. Μέσα σε 5 χρόνια έχουμε το κίνημα γύρω από το Άρθρο 16 που μπλοκάρει μια συμφωνημένη Συνταγματική μεταρρύθμιση, την εξέγερση του Δεκέμβρη και τώρα μια έμπρακτη μαζική αμφισβήτηση της πολιτικής οικονομικού ξεζουμίσματος. Για άλλη μια φορά καταρρίπτεται το πάγιο επιχείρημα των συμβιβασμένων «αριστερών» περί δυσμενών συνθηκών για την ανάπτυξη μαζικού κινήματος.

2)      Ο πολλαπλασιασμός των διοδίων και η αύξηση του εισιτήριου στο αδιανόητο ύψος των 400-450 παλαιών δραχμών (1,2 – 1,4 €) μέσα σε κλίμα εγκατάλειψης των εθνικών οδών, τη μείωση των δρομολογίων και την παραπομπή επέκτασης του μετρό στις καλένδες, καθιστά ολοφάνερο το σκοπό των μέτρων: ταχύρρυθμη οικονομική αφαίμαξη για να πληρωθούν οι δόσεις των τραπεζικών δανείων. Δεν υπάρχει κανένα εθνικό σχέδιο πχ για τη διαμόρφωση οδών και συγκοινωνιών για την επόμενη τριετία, παρά μόνο η διαμόρφωση ενός μπλοκ πολιτικών-τραπεζιτών και επιχειρηματιών που σκοπεύουν να διατηρήσουν τα υψηλά κέρδη τους, ακόμα και να αυτό σημαίνει μαζική ανεργία και ανέχεια για τη συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού.

3)      Ο οικονομικός πόλεμος της κυβέρνησης-τραπεζιτών προς τους εργαζόμενους πρέπει να αντιμετωπιστεί με τα ίδια όπλα. Σε αυτή την περίοδο κρίσης δεν είμαστε – κατ` αρχήν – υποχρεωμένοι να περιγράψουμε ένα «εναλλακτικό» σχέδιο πχ για τους δρόμους και τα ΜΜΜ. Η άρνηση να πληρώσουμε διόδια και εισιτήρια δεν είναι ιδεολογική, αλλά ΑΝΑΓΚΗ επιβίωσης. Θα προκαταβάλλω ενστάσεις και θα υποστηρίξω πως, πολύ γρήγορα, θα πρέπει να υπερασπιστούμε δωρεάν πρόσβαση σε ΔΕΗ, νερό, τηλέφωνο, στέγαση και συσσίτια βασικής διατροφής για τεράστιες μάζες.

4)      Η επέκταση του οικονομικού-ιδεολογικού πολέμου της κυβέρνησης σε κατασταλτικό-δικαστικό, είναι δίκοπο μαχαίρι. Η μετατροπή της άρνησης καταβολής εισιτήριου σε ποινικό αδίκημα, η στρατιωτικοποίηση των ΜΜΜ με μπαριέρες εισόδου και ένστολες περιπολίες ελεγκτών και η μετατροπή της τροχαίας σε νταβατζήδες εισπράκτορες ιδιωτικών εταιρειών, ακόμα και αν φέρει κάποια πρόσκαιρα οικονομικά αποτελέσματα, βαθαίνει την απονομιμοποίηση του Καπιταλιστικού Κράτους σε ευρύτερα κοινωνικά μπλοκ.

5)      Η ανάγκη του κράτους αν συγκεντρώσει τεράστια ποσά για την αποπληρωμή των ληστρικών δανείων που καταναλώθηκαν σε μίζες και εφοπλιστικά κότερα, το κάνει πιο τρομαχτικό αλλά και πιο αδύνατο. Η έλλειψη επαρκών κεφαλαίων το καθιστά ευάλωτο σε ταχτικές που του στοιχίζουν χρήμα.  Μια μαζική άρνηση πληρωμής, ακόμα και να οδηγήσει σε μαζικές διώξεις, θα επιφέρει κρίσιμο πλήγμα στον εισπρακτικό μηχανισμό του. Αν πχ ένας επιβάτης αρνηθεί να πληρώσει το εισιτήριο και το πρόστιμο θα παραπεμφθεί σε δίκη μετά 1-2 χρόνια, και η έφεση σε άλλο ένα. Οι εμπνευστές αυτών των μέτρων, δεν περιμένουν μια μελλοντική είσπραξη προστίμων, παρά τον εκφοβισμό και την υλοποίηση των μέτρων ΣΗΜΕΡΑ. Έτσι κι αλλιώς σε λίγους μήνες έχουν να προστεθούν νέα εισπρακτικά μέτρα πάνω στα υπάρχοντα και η ανατροπή έστω και ενός μέτρου, βάζει βόμβα σε όλο το ασταθές οικονομικό σύστημα.

6)      Η Αριστερά σε αυτές τις πρωτοβουλίες «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» έχει περιφερειακή και συμβολική ενασχόληση. Έχουμε κλείσει δύο χρόνια από τις πρώτες κινήσεις πολιτών , έχουν κυκλοφορήσει μαζικά απίστευτα πλακατζίδικα βίντεο από διόδια, έχουν πρωταγωνιστήσει επώνυμοι πολίτες σαν τον Γκλέτσο ή τον Κωφίδη, αλλά δεν έχει υπάρξει ούτε μία συμβολική άρνηση πληρωμής από κανένα επώνυμο στέλεχος της Αριστεράς. Σε αυτή τη φάση που επιχειρείται η τρομοκράτηση των πολιτών μέσα από πρόστιμα και διώξεις, η Αριστερά έχει άλλη μια ευκαιρία να αποδείξει πως δεν πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Όσο κόμματα διακηρύσσουν, τάχα μου, «Ανυπακοή» ή δηλώνουν «Συμπαράσταση» στο «Δεν Πληρώνω», οφείλουν να κάνουν μια απλή συμβολική κίνηση: Να μαζευτούν οι βουλευτές και οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΚΚΕ ή του ΣΥΡΙΖΑ, να φωνάξουν κανάλια και να μπουν σε λεωφορεία, μετρό, να περάσουν από διόδια ΑΡΝΟΥΜΕΝΟΙ να πληρώσουν εισιτήριο.  Τολμάνε; Ή, για άλλη μια φορά, θα υποκύψουν στο σεβασμό των νόμων και του αστικού καθωσπρεπισμού;

7)      Από την άλλη, το ίδιο το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» χρειάζεται να ανασυνταχτεί. Καταλαβαίνω τις δυσκολίες, αλλά θα πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα μιας «γερής» απάντησης στην κυβέρνηση. Θεωρώ πως θα ήταν ιδανικό ένα μαζικό κλείσιμο των διοδίων το τρίμερο την Καθαρής Δευτέρας στις 4 με 7 Μάρτη. Με μια κατάλληλη προεργασία, θα μπορούσαμε να ανοίξουμε τα διόδια και να στερούσαμε από το κράτος τεράστια ποσά. Ένα τέτοιο χτύπημα, μια «μηδενική» είσπραξη διοδίων σε μια από τρεις – τέσσερις μεγάλες «εξόδους» της χρονιάς, θα ακύρωνε στην πράξη την τρομοκρατία και θα αναπτέρωνε το ηθικό και την αυτοπεποίθηση όλων των οδηγών.

Έτσι κι αλλιώς η απεργία της 23ης Φλεβάρη, θα προσφέρει κάποιο δείγμα για τη συνεχεία.

Advertisements

One Comment on “Μερικές σκέψεις για το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ»”

  1. Ο/Η την έχουμε βάψει λέει:

    αγαπητέ σύντροφε,
    πολλές φορές σχολιάζεις με ευαισθησία τα πολιτικά πράγματα.
    τι συμπέρασμα βγάζεις από τα γεγονότα στο καραισκάκη το σάββατο;
    προφανώς και δεν αναφέρομαι στο στενά ποδοσφαιρικό ζήτημα, γιατί αποφεύγω το αποκορύφωμα της αλλοτρίωσης και του φετιχισμού, το οποίο βέβαια πρέπει νάχει υπόψη του κι όποιος παρακολουθεί μπάλα, που μπράβο του αν του αρέσει.
    Αναφέρομαι στην ευρύτερη κοικωνική-πολιτική διάσταση του πράγματος.
    ρωτώ ειλικρινά, γιατί το θεωρώ σοβαρό, τι καταλάβατε εκεί στον πειραιά;
    προφανώς δεν εννοώ τίποτε που να έχει έστω την παραμικρή σχέση με οπαδικά και μπάλα. πιστεύω μας αφορά όλους.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s