Ξενοφοβία και ρατσιστικές προκλήσεις: ποιες οι προτάσεις της αριστεράς;

Update στον πρόλογο 10πμ 12/5/2011:

Θύμα άγριας δολοφονίας έπεσε ένας 21χρονος μετανάστης, υπήκοος Μπαγκλαντές, στο κέντρο της Αθήνας. …, στα Κάτω Πατήσια. Τα κίνητρα της δολοφονίας ερευνώνται, ενώ δεν έχει αποκλειστεί η πιθανότητα να πρόκειται για ρατσιστική επίθεση.

in.gr

Αναγκαίος πρόλογος: Αναρτώ το σημερινό σχόλιο αναμένωντας τις εξελίξεις με το σύντροφο που χαροπαλεύει στην εντατική στη Νίκαια. Η συζήτηση για την Κρατική Καταστολή (έτσι κι αλλιώς) δεν μπορεί να αποτελεί «αυτόνομο» θέμα. Εύχομαι να πάνε όλα καλά στην υγεία του.. Δεν χρειαζόμαστε κι άλλα θύματα για να παλέψουμε, γαμώτο!

Το απόγευμα της Πέμπτης 7 Απρίλη, στην Ιερά Οδό, στο ύψος του Μετρό Αιγάλεω, ανεβαίνουν σε λεωφορείο προς Αγία Βαρβάρα 2 μετανάστες εργάτες από το Πακιστάν. Πριν προλάβουν να ακυρώσουν εισιτήριο δέχονται αιφνιδιαστική και χωρίς κάποιο πρόσχημα επίθεση με γροθιές στο πρόσωπο από 2 έλληνες που βρίσκονται ήδη μέσα στο -σχεδόν άδειο- λεωφορείο. Αντιστέκονται αμυνόμενοι του εαυτού τους. Ο οδηγός του λεωφορείου θορυβημένος σταματάει το λεωφορείο στην άκρη και καλεί την αστυνομία, η οποία καταφτάνει και τους συλλαμβάνει όλους. Στο τμήμα οι μπάτσοι «νουθετούν» τους μετανάστες να μην κάνουν μήνυση και αφού τους διώχνουν αφήνουν ελεύθερους και τους έλληνες ρατσιστές.

Τα ονόματα των τραμπούκων που πραγματοποίησαν αυτή την απρόκλητη ρατσιστική επίθεση – και που κανείς δεν ξέρει πόσες άλλες- είναι Βασίλης Σωτηρίου, 36 ετών, κάτοικος Κορυδαλλού, οδός Τραπεζούντος 135 και Βασίλης Σερέφογλου, 33 ετών, κάτοικος Αγ. Βαρβάρας, οδός Μιαούλη 5. Για το λόγο αυτό επιλέξαμε την κοινωνική διαπόμπευση τους με συγκέντρωση έξω από τα σπίτια τους και πορεία στην τριγύρω περιοχή για την αποκάλυψη και αναχαίτιση των άθλιων δραστηριοτήτων τους.

ΡΕΣΑΛΤΟ, 8/5/2011

Έκρυθμη ήταν το βράδυ της Τρίτης η κατάσταση στην περιοχή όπου δολοφονήθηκε τα ξημερώματα ο 44χρονος άνδρας, καθώς ομάδες ακροδεξιών επιτέθηκαν σε μετανάστες που κατοικούν στην περιοχή και τους προπηλάκισαν ενώ προκάλεσαν και φθορές σε κατοικίες και καταστήματα.

Συγκεντρώθηκαν ακόμη περίπου 100 ακροδεξιοί οι οποίοι επιτέθηκαν σε διερχόμενους μετανάστες ή σε άλλους που κατοικούν στα γύρω στενά και διατηρούν καταστήματα. Ομάδα ακροδεξιών καταδίωξε μετανάστη μέχρι την κατοικία του στην οδό Αλίτσης, έσπασαν την είσοδο της πολυκατοικίας και προκάλεσαν φθορές σε διαμέρισμα.

In.gr, 10/5/2011

Το ελληνικό κράτος διατηρεί μια ξενόφοβη πολιτική σχεδόν από την ίδρυση του. Άγρια στρατιωτικοποίηση των συνόρων με ναρκοπέδια και ένοπλες περιπολίες, καθολική άρνηση πολιτικού ασύλου, παντελής ανυπαρξία στοιχειωδών κανόνων υποδοχής μεταναστών (νόμιμων ή παράνομων).

Προφανώς, σε μια δημοκρατική χώρα, και αυτή η πολιτική κρίνεται… Είτε από αριστερά, είτε από δεξιά. Όλοι οι πολιτικοί χώροι προσπαθούν να προτείνουν μια διαφορετική πολιτική που μπορεί να εφαρμόσει η ελληνική αστυνομία, τα σχολεία, το νοσοκομεία, οι κοινωνικοί λειτουργοί κλπ.

Υπάρχουν, όμως, χώροι που προσπαθούν να ασκήσουν πολιτική, έξω από τα «αρμόδια όργανα» του κράτους.

Ο φασιστικός χώρος δεν ξεπερνά τα πλαίσια των μικρο-συμμοριών και τραμπούκων του υποκόσμου, χωρίς σοβαρή δυνατότητα εμπλοκής στο πολιτικό σκηνικό. Οι πρακτικές του, όμως, προσπαθούν να αναδείξουν μια «άλλη» πολιτική… Όχι νομοσχέδια και λόγια αέρος, αλλά πραχτικές που γκετοποιούν μετανάστες και απονομιμοποιούν λογικές ανεκτικότητας.

Από την άλλη η διαπόμπευση των ρατσιστών τραμπούκων, προσπαθεί να ενοχοποιήσει τα ξενοφοβικά πογκρόμ. Ο εκφοβισμός αυτών των καουμπόυδων, που νομίζουν πως έχουν δικαίωμα πάνω σε μετανάστες συναδέλφους μας, ίσως δώσει ένα διαφορετικό στίγμα… Ίσως είναι μια αρχή για τη συγκρότηση ενός ευρύτερου κοινωνικού μπλοκ που να δίνει ασφάλεια στους αδελφούς μετανάστες, και να βοηθά να υψώνονται οι φωνές της συναδέλφωσης που καλύπτονται από τον ακροδεξιό οχετό.

Ξανά, όμως, το ερώτημα γυρνάει ΚΑΙ στην αριστερά…

Κατανοώ πλήρως τις κεντροαριστερές απόψεις που αναζητούν ένα φιλελεύθερο εκσυγχρονισμό του κράτους. Προτείνουν νομοσχέδια, συνθήματα και καμπάνιες για την «αριστερή» και ανεκτική στροφή του κράτους. Θεωρούν πως μόνο οι δημοκρατικοί θεσμοί του κράτους μπορούν να υλοποιούν πολιτική και αναζητούν αυτήν, ακριβώς, την πολιτική που βρίσκεται «ανάμεσα» στις «ακραίες» λογικές…

Ποιος χώρος, όμως, απομένει για την «επαναστατική», «αντικαπιταλιστική», «αντισυστημική» και «ανυπάκοη» αριστερά; Η συστηματική προσκόλληση της σε «νόμιμους» (και μόνο) τρόπους αγώνα, σε «διαφορετικές προτάσεις» την έχουν κάνει εκδοχή της κεντροαριστεράς. Έχουν αποδεχτεί – συμβιβαστεί πως υλοποίηση πολιτικής γίνεται μόνο μέσα από τους κρατικούς θεσμούς… η ασφάλεια των πολιτών από την αστυνομία, η ηλεκτροδότηση των συνοικιών από τη διοίκηση της ΔΕΗ, οι εφημερίδες και τα δελτία ειδήσεων από τους διευθυντάδες κλπ

Η δικιά μας η αριστερά, όμως, κατάγεται από μια ξεχωριστή φάρα… Αυτή που θέλει να γκρεμίσει το αστικό κράτος , να μην αφήσει «πέτρα πάνω στην πέτρα».. και για να τα καταφέρει πρέπει να ξαναθυμηθεί την αυτοοργάνωση και αυτοδιαχείριση των πολιτών. Να ξανασυνδεθεί με τη μήτρα των λαϊκών επιτροπών.. Να ξαναδοκιμάσει να αυτοκυβερνηθεί…

Έχουμε βαρεθεί να ακούμε μονότονα «δεν είναι κατάλληλες οι συνθήκες». 70 χρόνια επαναλαμβάνονται οι ίδιες μονότονες δικαιολογίες… Δεν σας φταίνε οι συνθήκες… μόνο οι απόψεις σας…

Η Κρίση, όμως, μας τέλειωσε τα εύκολα γκαλά και τα σουαρέ..

Οι κοινωνικές πολώσεις διογκώνονται και τα περιθώρια νομιμόφρονων ελιγμών είναι ελάχιστα και αναποτελεσματικά. Οι φασιστικές προκλήσεις που ανέφερα στην αρχή, ας τις δούμε ως παράδειγμα. Σε κάθε τομέα, σε κάθε εκδοχή της ζωής μας χρειάζεται να χτιστούν «μηχανισμοί» άμυνας και αντεπίθεσης.

Δεν έχουμε πια «αιτήματα» και «προτάσεις»…

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ – ΚΕΡΔΙΖΟΥΜΕ – ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΝΟΜΑΣΤΕ

…by any means necessary

Advertisements

3 Σχόλια on “Ξενοφοβία και ρατσιστικές προκλήσεις: ποιες οι προτάσεις της αριστεράς;”

  1. Ο/Η bodyfull λέει:

    …by any means necessary…
    έχει πλάκα, Η σημερινή πορεία ενάντια στην κρατική καταστολή κατέληξε στην Ομόνοια, ούε βήμα παρεπέρα, δίπλα δηλαδής, εκεί που δεκάδες μετανάστες σέρνονται χτυπημενοι από τους ναζίδες, εκεί που αγκομαχά η ταξική πάλη προδομένη. αφιερωμένο σε όλους τους λαουτάρηδες (με πεζά) και τις αναλυσάρες τους.

  2. Ο/Η gianna λέει:

    θα μπορούσαμε να πούμε πολλά να κάνουμε άπειρες κριτικές για το πως και το γιατί έγιναν έτσι τα πράγματα το πως θα γίνουν στο μέλλον μα εν συναίσθημα με κατακλύζει και δεν είναι αυτό της κρητικής είναι το συναίσθημα του κομπάρσου. Στις τελαιυταιες διαδηλώσεις άλλοι σκηνοθετούν το έργο, άλλοι είναι οι πρωταγωνιστές, άλλοι καθορίζουν και διαμορφώνουν το σκηνικό και άλλοι έχουν γράψει το σενάριο . Ένα σενάριο με αρχή μέση και τέλος που ακόμα και εγώ ο μικρός ασήμαντος κομπάρσος από με λεγες προβεί που έχω κάνει το έχω μάθει. Μια παράσταση με πολλούς ………
    Αυτό με ενοχλεί, η θέση μου σε αιτώ το έργο και κάτι πρέπει να κάνω να το αλλάξω…………..end
    και δεν ξερω τι ………..

  3. Ο/Η Γιάννης Κ. λέει:

    το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ έχουν τοπικές οργανώσεις σε όλες τις γειτονιές. Θα μπορούσαν αυτές οι οργανώσεις να οργανώσουν την ταξική αλληλεγγύη και προστασία στους μετανάστες…Όμως πως να το κάνουν, όταν 1. όπως λέει κι ο γατουλέας ασχολούνται μόνο με την κεντρική πολιτική και το κράτος και 2. και χειρότερο, θεωρούν κι αυτοί τους μετανάστες ένα «κοινωνικό» πρόβλημα κι όχι ζήτημα ταξικής αλληλεγγύης… Για ποιά αριστερά μιλάμε τώρα;


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s