για ένα εσπρέσσο

Για τον σωστό καφέ μπορούν να γραφούν χιλιάδες λέξεις…

Πρέπει πρώτα, όμως, να έχει πιωθεί χιλιάδες φορές… Σε σοκάκια στην Τουρκία, σε αραβικές ερήμους, σε ιταλικές πλατείες και γειτονιές. Σε φοιτητικά στέκια, σε βουλεβάρτα ή σε μπαρ όπερας. Φίλτρου, αραβικός ή εσπρέσσο. Τις άθλιες βρετανικές γαβάθες λάτε με τίγκα στο γάλα, το χημικό ξέπλυμα του «νεσκαφέ φραπέ» και το αμερικάνικο «μπουγέλο» κόντρα στο αραβικό ανθόνερο ή στην βιεννέζικη σαντιγύ. «Μαύρος» ή «με μπόλικη πουστιά».

Δεν έχω σκοπό να γράψω μανιφέστο για μια αγάπη μου. Προτιμώ να πίνω τον εσπρέσσο, παρά να γράφω για αυτόν. Άλλοι αναζητούν το Ιερό Δισκοπότηρο… Εγώ αναζητώ τον Καφέ…

Δεν είναι μόνο η γεύση, είναι η τελετουργία γύρω από την παρασκευή του.

Αυτό είναι που λάτρεψα σε αυτό βίντεο και θέλω να μοιραστώ μαζί σας.

Είναι ένα βίντεο από ένα αμερικάνικο καφέ, το Intelligentsia Coffee, όπου ο Kyle μας παρουσιάζει τη διαδικασία φτιαξίματος ενός εσπρέσσο.

Μην περιμένετε κανένα φοβερό τιπ. Καθαριότητα, σωστή θερμοκρασία και ομοιόμορφη κατανομή του καφέ είναι οι «αιώνιες αλήθειες» για τον σωστό απόσταγμα. Πάντα, φυσικά, με τη συνοδεία μιας κατάλληλης μηχανής και φρέσκου καφέ.

Περισσότερο δείτε το κλίμα στο μαγαζί. Την εμπειρία και το μεράκι ενός νέου σερβιτόρου όπου κάνει μια «απλή» δουλειά… Φτιάχνει έναν εσπρέσσο!

Ποσό απλό είναι… και πόσο δυσεύρετο σε αυτή την άθλια πόλη που ζούμε.

Εκτιμώ αφάνταστα τους ανθρώπους που έχουν «κόλλημα» γύρω από αυτό το κομμάτι της καθημερινής μας ρουτίνας. Ξέρω πως μπορεί, βέβαια,  να οδηγήσει σε παραξενιές μέχρι φετιχοποίησης. Γι` αυτό και λατρεύω ταινίες που αναγνώριζουν την «ιδιαιτερότητα» του.

Στο Coffee and Cigarettes, ο Τζάρμους επικεντρώνεται γύρω από τη σχέση του καφέ με το τσιγάρο. Με το «Δύο εσπρέσσο σε ξεχωριστά ποτήρια», όμως, στην τελευταία ταινία του αποδεικνύεται σε μέγιστο φαν.

Ποτέ δεν εκτίμησα τον κινηματογράφο του Λιντς. Τον θεωρώ too much εικαστικό. Αλλά η στιγμή στο Mulholland Dr που ο μαφιόζος ΦΤΥΝΕΙ τον εσπρέσσο από το στόμα του, είναι σκηνή-ευαγγέλιο.

Update 21/1: Το βίντεο που είχα φτιάξει μου το μπλόκαρε η εταιρεία. Οπότε δείτε ολόκληρη και unedited τη σκηνή. Αμα λέω εγώ για τον Λιντς…

Θα τα ξαναπούμε για αυτό το θέμα…

Καφέδες να έχουμε να πίνουμε κι όλα βρίσκονται…

4 Σχόλια on “για ένα εσπρέσσο”

  1. Ο/Η Πηνελόπη λέει:

    Αχ μωράκι μου
    για σένα εγώ θα πέσω
    καμιά ώρα
    στο φλυτζάνι του εσπρέσσο…
    (Στ. Κραουνάκης διά στόματος Κ. Μακεδόνα)

    Εσπρέσσο δεν έχω δοκιμάσει. Είμαι φαν του ελληνικού και του φραπέ βεβαίως. Επίσης, δηλώνω πως ούτε εγώ διανοούμαι τη ζωή μου χωρίς καφέ και κάτω τα χέρια από το Λυντς.

  2. Ο/Η gatouleas λέει:

    Αχ, Πηνελόπη μου… Ο φραπέ ΔΕΝ είναι καφές..
    Σκέψου ένα και μόνο στοιχείο. Είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ρήφημα «καφέ» (τάχαμου), που δεν αφήνει κατακάθι.. ενα τόσο φυσιολογικό «υπόλοιπο» του καφέ..
    Γιατί; Γιατί πολύ απλά ΤΟ ΠΙΝΟΥΜΕ! Αν σου αρέσει να πίνεις το κατακάθι του ελληνικου, συνέχισε με το φραπέ… ;p
    Όσο για το Λυντς θα βγάλω(αν χρειαστεί ή προκληθώ) σε άλλο ποστ την επικριτική, αλλά ακρως εμπεριστατωμένη, μου θέση.
    Το ξέρω πως γίνομαι προκλητικός…
    Ίσως και για κάποιους «ιερόσυλος», αλλά …
    μιάο!

  3. Ο/Η Πηνελόπη λέει:

    ο φραπέ δεν αφήνει κατακάθι γιατί δεν ψήνεται, ενώ ο καφές εξ ορισμού είναι αφέψημα. Εννοείται πως ο ελληνικός είναι πολύ ανώτερος σα γεύση και σαν αίσθηση συνολικά.

    Ιερόσυλο δε σε θεωρώ, τουλάχιστον εγώ, που δεν έχω ιερά και όσια (εκτός απ’ το λόγο της τιμής μου). Άσε που ενοχλούμαι με το να βρίσκονται στο απυρόβλητο κάποιοι δημιουργοί. Ως εκ τούτου, με χαρά θα υποδεχθώ τον κατά Γατουλέα Λυντς, κι αν διαφωνήσω, το πολύ πολύ να αρχίσω να γκαρίζω με τη σειρά μου. :Ρ
    Καλό βράδυ 🙂

    • Ο/Η gatouleas λέει:

      Οι φραπέ καφέδες είναι υποπροϊόν και παράγωγο κανονικών καφέδων, δηλαδή ζεστών. Σε αυτούς, ο ΖΕΣΤΟΣ τύπου νες είναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ χωρίς υπολείμματα.
      Από τους καφέδες πίνουμε το απόσταγμα, ενώ στον στιγμιαίο ΤΡΩΜΕ όλο το χημικό προϊόν.


Σχολιάστε

