ένας φιλοξενούμενος του gatoulea σχολιάζει για το μεταναστευτικό…

Για πρώτη φορά (και ελπίζω όχι τελευταία) παραχωρώ τη ανάρτηση ενός ποστ σε ένα καλό φίλο κι έτσι θα μπορέσω ανέμελα και «από τα έξω» να σχολιάσω τα γραφόμενα στο μπλογκ του Gatoulea. Το άρθρο αυτό έχει δημοσιευτεί επίσης στο indy στις 13/6 και ΔΕΝ θα δημοσιευτεί στην «ΕΠΟΧΗ». Τις αναλυτικές συνεντεύξεις του Καρατζαφέρη και Αλαβάνου που αναφέρονται στο κείμενο, μπορείτε να τις διαβάσετε στις επίσημες ιστοσελίδες του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ και του ΛΑΟΣ. Οι υπογραμμίσεις και ο τίτλος είναι του συγγραφέα και οι φωτογραφίες δικιάς μου επιλογής.

Ο συγγραφέας , ο Βασίλης Πανάγου, είναι παιδικός μου φίλος αλλά μερικές φορές είχαμε φτάσει να τσακωθούμε στο παρελθόν πολύ άσχημα. Είμαι πολύ ευτυχισμένος που αυτά τα πράματα έχουν μείνει οριστικά πίσω μας και τα τελευταία 3-4 χρόνια αισθάνομαι πως ξαναβρίσκουμε αυτή την επικοινωνία που είχαμε παλαιότερα… Δεν ήταν εύκολο. Αλλά χάρις τη γενναιοδωρία ψυχής του Βασίλη, όλα απλοποιήθηκαν…

Γι` αυτό και η ανάρτηση αυτού του άρθρου εδώ, δεν είναι μόνο μια πολιτική συμφωνία σε κάποια θέματα… Συμβολίζει, για μένα, κάτι πιο προσωπικό, ζεστό και ιδιαίτερο…

Σκέψεις για το μεταναστευτικό

Δηλώσεις του σ. Αλαβάνου από την σημερινή Ελευθεροτυπία για το μεταναστευτικό: Ο Αλ. Αλαβάνος, prosfyges_samos2ερωτηθείς για τις αποφάσεις της κυβερνητικής επιτροπής για τους μετανάστες, είπε ότι «χρειάζεται να απαιτήσουμε από την Ε.Ε. την ελεύθερη διακίνηση των μεταναστών προκειμένου να έχουν τα ίδια δικαιώματα που έχουν οι υπόλοιποι πολίτες της Ευρώπης αλλά και να μην συσσωρεύεται, ειδικά σε εποχή κρίσης, το πρόβλημα σε μια μόνο περιοχή, όπως η Ελλάδα».

Δηλώσεις σημερινές του Καρατζαφύρερ από το in.gr για το ίδιο ζήτημα: Σχετικά με το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης, το οποίο είναι και το βασικό θέμα της κυβερνητικής επιτροπής, ο κ. Καρατζαφέρης ανέφερε ότι «η χώρα δεν μπορεί μόνη της να λύσει το ζήτημα αυτό. Η δικιά μας πρόταση είναι ότι εμείς μόνοι μας σαν χώρα δεν μπορούμε να το λύσουμε. Πρέπει να απορροφήσει κάποιους η Ευρώπη».

Τόνισε ότι η πρόταση που έχει ήδη κάνει στον πρωθυπουργό είναι να δοθεί πολιτικό άσυλο, ταξιδιωτικά έγγραφα και δωρεάν εισιτήρια σε όλους τους παράνομους μετανάστες που έχουν βρει καταφύγιο στην Πάτρα. «Θα τους στείλω όλους με πολιτικό άσυλο […]. Δεν θα πνίξω εγώ τη χώρα μου επειδή η Ευρώπη θέλει να το παίξει η ‘κυρία με τις καμέλιες’», τόνισε χαρακτηριστικά.

Αν οργανωνόταν ένα quiz του τύπου βρείτε μου πια δήλωση αντιστοιχεί στον εκπρόσωπο της αριστεράς φαντάζομαι θα δυσκολευόσασταν γιατί και οι δυο δηλώσεις συγκροτούνται στους ίδιους θεματικούς άξονες, κάνουν τις ίδιες διαπιστώσεις και καταλήγουν στην ίδια πρόταση. Μάλιστα ο Καρατζαφύρερ είναι πιο large από το δικό μας αφού κάνει δώρο στους μετανάστες τα αεροπορικά εισιτήρια , ίσως πιο ριζοσπάστης από την ριζοσπαστική αριστερά αφού προτείνει πολιτικό άσυλο για όλους χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με την Ε.Ε. Ας δούμε όμως ποια είναι τα κοινά στοιχεία των δύο δηλώσεων

  • Οι μετανάστες είναι βάρος ,είναι πρόβλημα για την κοινωνία, ιδιαίτερα σε περίοδο οικονομικής κρίσης και ειδικά όταν «συσσωρεύονται» (αριστερός όρος για να  αναφερόμαστε σε ανθρώπους) άνισα σε σχέση με τις δυνατότητες των εθνικών κρατών.
  • Πρέπει λοιπόν να τους μετρήσουμε και αυτούς που περισσεύουν να τους στείλουμε στην Ευρώπη με τα δικαιώματα που απορρέουν από το πολιτικό άσυλο.

Πρόκειται προφανώς για τη βαθιά συντηρητική φωνή του πολιτικού ρεαλισμού. Είναι η κραυγή και η πίεση των νοικοκυραίων του Δεκέμβρη, είναι η πολιτική πίεση του σύγχρονου ελληνικού ρατσιστικού κράτους που μέσω της πίεσης που ασκεί η Ανανεωτική Πτέρυγα του ΣΥΝ στοιχειώνει τη σκέψη και το λόγο μας.

Χάθηκαν λοιπόν οι αξίες της αλληλεγγύης και του διεθνισμού; Όταν υπάρχει οικονομική κρίση η αριστερά λειτουργεί με πολιτειολογικούς όρους της εποχής του Περικλή και του Κωλλέτη; Να υποθέσω λοιπόν ότι δικαίωμα στο φαγητό έχει πρώτα ο «αυτόχθονος», ο «γηγενής». Αφού ασκήσει πλήρως το δικαίωμα του και περισσέψει τότε τρώει ο μετανάστης. Αφού πιέζει και η κρίση και το φαγητό είναι αντικειμενικά λιγότερο και εμείς δεν πρόκειται να κάνουμε τίποτε για να το αυξήσουμε, θα προτιμήσουμε την εκλογική μας πελατεία, οι υπόλοιποι μπορούν να πάνε να πεθάνουν σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου. Ο Μάλθους επικράτησε του Μαρξ. Πλήρης ανατροπή της εικόνας της πραγματικότητας αλλά και πλήρης αναθεώρηση της αριστερής παράδοσης.

IMMIGRATION

Σύνορα ΗΠΑ - Μεξικού. Έτσι θα λύσει η ΕΕ το "πρόβλημα";

Δεν την ξέραμε τη «γραμμή» πριν από 20 χρόνια και σε όσους μας έλεγαν ότι οι Αλβανοί φέρνουν την ανεργία εμείς οι «αγράμματοι» απαντούσαμε στερεοτυπικά ότι ο καπιταλισμός γεννά την ανεργία και μάλιστα προσπαθούσαμε να το «κάνουμε τάλιρα» να το καταλαβαίνει και ο κόσμος. Κανονικά (σύμφωνα με τη δήλωση Αλαβάνου) θα έπρεπε να είχαμε μετρηθεί στις πιάτσες των οικοδόμων και αφού έβρισκαν πρώτα δουλειά όλοι οι Έλληνες, οι Αλβανοί που περίσσευαν θα έπρεπε να φύγουν. Αντί για αυτό εμείς δίναμε μάχη να δουλεύουν όλοι με τη σειρά, να ασφαλίζονται οι μετανάστες και να γράφονται στα συνδικάτα. Όταν οι Ευαγγελάτοι βυσσοδομούσαν από τηλεοράσεως  για την εγκληματική φύση της αλβανικής φυλής εμείς μοιραζόμασταν το κολατσιό, μας επισκέπτονταν  στις γιορτές μας, τους επισκεπτόμασταν στις δικές τους. Δούλεψαν σκληρά οι μετανάστες  σε δουλειές που δεν έκαναν οι Έλληνες, αύξησαν την παραγωγικότητα του ελληνικού κεφαλαίου δουλεύοντας σε ιδιωτικά και δημόσια έργα ώρες ατελείωτες με τα μισά λεφτά, «πρόκοψαν», αγόρασαν σπίτια, αυτοκίνητα, στείλανε τα παιδιά τους στα πανεπιστήμια, εγκλιματίστηκαν με έναν τρόπο στην ελληνική κοινωνία. Τώρα βέβαια κάποιοι από αυτούς τους μετανάστες, αφού γίνανε νοικοκυραίοι έχουν αρχίσει να αισθάνονται Έλληνες με όλα τα χαρακτηριστικά της «μεγαλοσύνης» της ελληνικής φυλής. Δεν το καταλαβαίνουμε όμως ότι ο ατομισμός και η ιδιοτέλεια, ακόμα και ο κανιβαλισμός είναι συστατικά στοιχεία της αστικής ιδεολογίας και όταν εκφέρονται από τους αλβανούς μετανάστες ενάντια σε πακιστανούς μετανάστες δε δηλώνεται τίποτε άλλο παρά η δική μας αποτυχία να τους κερδίσουμε;

Είχαμε και είχανε πάντα απέναντί τους το πιο ρατσιστικό κράτος της Ευρώπης, με επίσημη κρατική ιδεολογία το ρατσισμό και με την ιδιότητα της ιθαγένειας να καθορίζεται «αιματολογικά». Το κράτος αυτό ζητούσε αστυνομικές ταυτότητες για την πώληση εισιτηρίων σε ποδοσφαιρικούς αγώνες μεταξύ των εθνικών ομάδων Ελλάδας και Αλβανίας!!! Θεωρώ ότι όλα αυτά τα χρόνια σταθήκαμε πολιτικά στα πόδια μας χτίζοντας την πολιτική μας πάνω σε αξίες όπως «Κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος», «Η ενότητα και η οργάνωση της εργατικής τάξης, ανεξάρτητα από φύλο, θρησκεία ή εθνικότητα μπορεί να φέρει τη νίκη μέσα από τους αγώνες», «Ο καπιταλισμός και η κρίση του γεννούν την ανεργία, η οπισθοχώρηση της Αριστεράς αφήνει ελεύθερο χώρο για το φασισμό». Είναι τεράστιο λάθος η εκλογική μας αποτυχία να μας οδηγήσει, έστω και στο ελάχιστο, να απεμπολήσουμε αυτές τις αξίες. Αν αρχίσουμε και εμείς να μετράμε τους μετανάστες, να τους χωρίζουμε σε λαθραίους και νόμιμους, τι κληρονομιά αφήνουμε για το αύριο; Αν θεωρήσουμε και εμείς ότι η χώρα μας εξαιτίας της κρίσης ασφυκτιά λόγω των μεταναστών και άρα πρέπει να μετρηθούν και αυτοί που περισσεύουν να φύγουν, πως θα επιχειρηματολογήσουμε αύριο σε ένα κοινό που θα έχει εμπεδώσει αυτό τον τρόπο σκέψης, ότι δεν είναι οι συνταξιούχοι που είναι πολλοί, αλλά τα ασφαλιστικά ταμεία λεηλατημένα; Αύριο θα περισσεύουν οι άνεργοι του ΟΑΕΔ, οι καρκινοπαθείς που θα θέλουν περίθαλψη, οι ανάπηροι που θα απαιτούν συντάξεις για να επιβιώσουν; Αν σήμερα μας περνάει από το μυαλό ότι θα πρέπει να φύγουν οι «περισσευούμενοι» μετανάστες, αύριο η κοινωνία μας τους ανάπηρους και γενικώς κάθε είδους «αναξιοπαθούντες» μήπως θα πρέπει να τους ξεφορτωθεί στον Καιάδα ώστε να μη χαθεί ούτε σεντς από την κερδοφορία του κεφαλαίου; Δεν μπορούμε να κάνουμε αυτό τον λογαριασμό αφήνοντας έξω τον παράγοντα κέρδος. Ήδη έχει αρχίσει η συζήτηση ότι οι «γηγενείς» είμαστε πάρα πολλοί για να έχουμε αξιοπρεπείς συντάξεις, αξιοπρεπή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και αξιοπρεπή εκπαίδευση και σε αυτή τη συζήτηση εμείς δεν πρέπει να μπούμε.

Όσο για τη μπουρδολογία που ακούγεται τον τελευταίο καιρό ότι οι μετανάστες τάχα δε θέλουν να μένουν στην Ελλάδα επειδή ίσως τους πειράζει το μεσογειακό της κλίμα, να ενημερώσω ότι αν δεν ήμασταν η χειρότερη των «αφρικανικών δημοκρατιών» θα θελαν και πολύ μάλιστα. Ας πάρουμε το παράδειγμα της Σουηδίας που οι μετανάστες είναι περίπου το 20% του πληθυσμού της, πλήρως ενταγμένοι, με αρκετούς να δουλεύουν μέχρι και στο δημόσιο τομέα. Πόσοι από τους μετανάστες που σήμερα δεν είναι «λαθραίοι» θα είναι «νόμιμοι» και του χρόνου με δεδομένη την ανεργία;

Πρέπει να σπάσουμε τον «τσαμπουκά» των ακροδεξιών στον Αγ. Παντελεήμονα. Απαιτείται η ευρύτερη δυνατή συμμαχία, καθημερινή παρουσία στον Αγ. Παντελεήμονα, με μπροστάρηδες τους βουλευτές της αριστεράς, τους καλλιτέχνες της αριστεράς, τα συνδικάτα και τα σωματεία. Η παιδική χαρά πρέπει να ανοίξει ακόμα κι αν χρειαστεί να καταλάβουμε την πλατεία.

Η στήριξη των μεταναστών είναι πρωτίστως δική μας υπόθεση. Τα συσσίτια δεν είναι υπόθεση των παπάδων, είναι υπόθεση της αριστεράς. Τα κέντρα στήριξης των μεταναστών είναι υπόθεση της αριστεράς. Επιτέλους ήρθε η στιγμή να κάνουν και οι δήμαρχοί μας κάτι επωφελές. Το αντίπαλο δέος των Πρετεντέρηδων και των Ευαγγελάτων είναι από τη μια τα δίκτυα αντι-ενημέρωσης που μπορεί να συγκροτήσει η δική μας παρουσία στις γειτονιές αλλά και η δική μας πράξη που θα προσπαθεί μαζί με τον κόσμο να στήνει δίκτυα αλληλεγγύης και συντροφικότητας. Την ιστορία του επόμενου Εφετείου ας τη δούμε λίγο διαφορετικά.

Βασίλης Πανάγου

Advertisements

7 Σχόλια on “ένας φιλοξενούμενος του gatoulea σχολιάζει για το μεταναστευτικό…”

  1. Ο/Η gatouleas λέει:

    Την Δευτέρα το βράδυ στην εκπομπή του Χατζηνικολάου ο Παπαδημούλης χαρακτήρισε ως αστείες και ανεκπλήρωτες τις κορώνες του Καρατζαφέρη για μαζική χορήγηση πολιτικού ασύλου, έστω και σε ένα κομμάτι μεταναστών. Ισχυρίσθηκε πως αυτό θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις σχέσεις Ελλάδας – ΕΕ.
    Αυτή η τοποθέτηση συγκεντρώνει τον πυρήνα του προβλήματος του ΣΥΝ. Ο ΣΥΝ έχει μια οργανωμένη εκπροσώπηση σε διαφορετικά επίπεδα μέσα στην κρατική γραφειοκρατία. Διευθυντές και στελέχη σε οργανισμούς και τράπεζες, μεσαία στελέχη στις διευθύνσεις παιδείας και υγείας, δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι, επιστημονικό προσωπικό με ευρωπαϊκά προγράμματα, θέσεις σε δ.σ. δικηγορικών και ιατρικών συλλόγων καθώς και σε τεχνικά επιμελητήρια και εμπορικούς συλλόγους… Αυτά τα στελέχη έχουν εκλεγεί και, φυσικά, υπηρετούν μια διαχειριστική, «εφικτή» πολιτική… Αυτά τα στελέχη δεν διακινδυνεύουν με «αριστερίστικες» θέσεις το «σοβαρό» προφίλ που έχουν χτίσει. Αυτά τα στελέχη μεταφέρουν την πίεση του «ρεαλισμού» στα πολιτικά στελέχη του κόμματος και τα αναγκάζουν(;) να ασπαστούν τη ρεάλ-πολιτίκ τους.
    Αντίθετα ο Καρατζαφέρης, τώρα προσπαθεί να χτίσει την εκπροσώπηση του. Και αυτή πάει να τη χτίσει πάνω στην έλλειψη του αριστερού «τσαμπουκά». Ο Καρατζαφέρης απευθύνεται στη λαϊκή γειτονιά και της προφέρει σαφή πολιτικό στόχο. «Να διώξουμε μερικές χιλιάδες στην ΕΕ να μάθουν οι κωλοευρωπαίοι..» Αυτό είναι σαφές στα αυτιά του μέσου πολίτη. Ενώ ο Αλαβάνος με το «να ξεκινήσουμε μια σκληρή διαπραγμάτευση με την ΕΕ» απευθύνεται στη γραφειοκρατία της ΕΕ που «ξέρει τι είναι εφικτό και τι όχι». Ο ένας κάνει πολιτική και ό άλλος διαχείριση…
    Και μια τελευταία παρατήρηση… Το πρόβλημα του ρατσισμού δεν προέκυψε με το ΛΑΟΣ. Η αριστερά βλέπει το δέντρο και χάνει το δάσος. Ο ΛΑΟΣ απλά καρπώνεται μια στιγμιαία πολιτική κρίση και διεκδικεί για τον εαυτό το ρόλο του γνήσιου και παραδοσιακού εκφραστή της πολύχρονής ρατσιστικής πολιτικής του ελληνικού κράτους. Πολύ γρήγορα η αριστερά θα αντιληφθεί πως το πρόβλημα δεν είναι ο ΛΑΟΣ αλλά η επίσημη κρατική πολιτική… Γιατί η αριστερά όταν τίθενται ζητήματα σαν τον Άγιο Παντελεήμονα και το Κοράνι, στρίβει αλλά γαλλικά και τα αφήνει να εκτραπούν σε μια αντιπαράθεση «200 αναρχικών με τη γειτονιά και το κράτος».

  2. Ο/Η lousy λέει:

    Ενδιαφέρον κείμενο! Το μεταναστευτικό είναι ζόρικο πρόβλημα, ανεπίδεκτο πρόσκαιρων και επιπόλαιων λύσεων, που βρίσκει αδρανή την κυβέρνηση κυρίως γιατι χρειάζεται να ερθει σε συνεννόηση με την υπολοιπη Ευρώπη, καθυστέρηση που απ τη μερια της ευνοει την απο πολλους αναπτυξη θεωριών και την επανεξέταση μοντέλων που υιοθέτησαν αλλες χώρες πολύ πιο ευπορες από την Ελλάδα (ατυχής βέβαια η σύγκριση διοτι η ελλαδα δεν συμπεριλαμβανεται στις «ευρωστες» χώρες της Ευρώπης)όταν κατα το παρελθον ηρθαν αντιμετωπες με την εισροη μεγάλων ματαναστευτικών κυμάτων.
    Νομιζω, όμως ,πως η μεταναστευση ανα τους αιώνες δεν ειχε τον ιδιο χαρακτήρα ούτε εύρισκε τις χώρες υποδοχής το ίδιο ικανες να περιθάλψουν τους μεταναστες. Για παράδειγμα, η Γερμανία, πριν 60 χρονια, όπου η διαρκώς αναπτυσσόμενη βιομηχανία απαιτούσε εργατικα χέρια για την πρόοδο της και μετά απο ενα Β’ παγκοσμιο που ειχε σημαντικα μειώσει τον πληθυσμό της χωρας, αποζητούσε την άφιξη μεταναστών στην επικράτεια της, καθιστώντας όχι απλώς επιθυμητή, αλλα αναγκαια την παρουσία τους. Δε θα ταν υπερβολή να πουμε μάλιστα ότι γι αυτο που ειναι σήμερα τους χρωστάει και χάρη. Πλέον όμως, και δεδομενου του οτι οι συνθηκες εχουν αλλαξει με μια καποια υποτονικοτητα της γερμανικής βιομηχανίας, της υπερκορεσμένης βιομηχανίας που αδυνατει να αποροφφήσει κ αλλο εμψυχο δυναμικο και με μια ανεργια που έχει φτάσει σχεδόν στο 9%, κάθε αλλο παρά ανταποκρίνεται θετικά στην είσοδο κι αλλων μεταναστών.
    Οσον αφορα στη Σουηδια, για την οποία κάνατε λόγο, πιστεύω πως η συγκριση ειναι αδικη (προφανως για τη Σουηδια) και ατυχης. Το μοντέλο του κοινωνικου κράτους που υιοθετει ειναι μεν απ τα πιο αξιολογα που υπάρχουν (αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμο της κατα βάση παρουσίας σοσιαλδημοκρατικών κυβερνήσεων απο το ’30),απο την αλλη ομως ειναι δυσεφαρμοστο -κυριως για τεχνικούς λόγους- απο την Ελλαδα. Το μοντελο αυτο ανταποκρίνεται σε μια χώρα εύπορη, που είχε να κανει με μια ακμάζουσα εργατική μεταναστευση το ’50 και που σαφώς πλέον έχει ενσωματώσει δημιουργικά στον πληθυσμο της τους μεταναστες της.
    Ας δουμε και την περιπτωση της Ελλαδας. Προπύργιο τηε Ε.Ε., με μια γεωμορφολογία που καθιστα ευκολη την εισροη λαθρομεταναστών, αρκετά πυκνοκατοικήμενη, με ενα κρατος καταχρεωμένο που αδυνατεί να προσφέρει στους ιδιους του τους πολίτες τα απαραίτητα μιας αξιοπρεπούς ζωής,με μια οικονομικη κριση που απομυζει και τα τελευταια αποθεματα ανθρωπιας του, με μια καλπάζουσα ανεργία και μ’ όλα τα συμπαρομαρτούντα,αναρωτιεμαι, με ποια προσόντα θα απορροφήσει η ελλαδιτσα ολους αυτους τους μεταναστες? Επίσης όπως εχω ξαναπει κ επιμένω σ αυτο, πρέπει να μπει ενα μετρο στην ανεξελεγκτη εισοδο, διοτι κ οι μεταναστες υποτιθεται πως ερχονται για την εξευρεση μιας καλυτερης ζωης, την οποία αμφιβάλλω αν όντως βρίσκουν στιβαζόμενοι σ εγκαταλελειμμενα σπιτια, πνιγμενοι απο το σκουπίδι και τις ακκαθαρσιες τους, νηστικοί και ταλιαπωρημένοι. Ωρες ωρες σκέφτομαι πως αν ημουν μεταναστρια θα επαιρνα μονη μυ το δρομο για την πατριδα μου υπο την απειλη μια εξαθλιώμενης ζψής.,
    Δεν εχω να παραθεσω λύση. Σιγουρα πρέπει η Ευρώπη να αντιληφθει την εκκρεμοτητα του προβλήματος και τις διαστάσεις που αυτο έχει αποκτήσει και μέσα απο μια συντονισμένη δράση να δώσει λύσεις δίκαιες και αποτελεσματικες. Πιστεύω στις ικανοτητες της Ευρώπης και βρίσκω οπισθοδρομικη την αρνηση της Αριστερας να την δει κ αυτη ως ενα αποτελεσματικο οργανο προώθησης δημοκρατικών αποφάσεων. Ας συνειδητοποιησουμε πως απο μονοι μας δεν μπορουμε να κανουμε πολλά.
    Και για να κλείσω, θα ηθελα να διατυπώσω τις αντιρρήσεις μου για τον συνειρμο γύρω απο τα τους «περισσιους ανθρώπους», φοβούμενη οτι λαικίζετε χρησιμοποιώντας περισσοτερο την επίκληση στο συναισθημα του δεκτη του κειμενου σας παρα στη λογική του, κ εκει νομιζω είναι που σκοντάφτει η αριστερά εν γένει.

  3. Ο/Η ο συγγραφέας του πον λέει:

    Πολύ φοβάμαι ότι η έννοια του «περίσσιου» ανθρώπου ήταν πάντα έννοια κεντρική για την πολιτική οικονομία του καπιταλισμού. Χαρακτηριστική περίπτωση
    ανθρώπων που περισσεύουν είναι οι άνεργοι, εφεδρικός βιομηχανικός στρατός για τον Μαρξ. Η ανεργία , τσακίζει το ηθικό των εργαζομένων που θα ήθελαν να απαιτήσουν καλύτερους μισθούς, οι μισθοί συμπιέζονται και τα κέρδη για τους επιχειρηματίες αυξάνονται. Η έννοια του «πλεονάσματος» ανθρώπων στον καπιταλισμό είναι ταξικά προσδιορισμένη και σίγουρα δεν κερδίζουμε εμείς από αυτό.
    Ας δούμε τις Η.Π.Α, δεν υπάρχουν 40.000.000 άνθρωποι που περισσεύουν για το σύστημα υγείας τους ? Δες τις Η.Π.Α και την Ευρώπη πόσοι άνθρωποι περισσεύουν από το να έχουν ένα αξιοπρεπές κατάλυμα? Σε όλο τον πλανήτη το 60% των ανθρώπων περισσεύει από δίκτυα αποχέτευσης και καθαρό πόσιμο νερό .Γενικά θα έλεγα εγώ η πλειοψηφία των ανθρώπων περισσεύει και περισσεύει όχι σε σχέση με τα υλικά αγαθά που πιθανόν αφορούν μια απολαυστική και ευτυχισμένη ζωή , αλλά σε σχέση με αυτά που αφορούν την απλή επιβίωση.
    Αυτό που ισχυρίστηκα, είναι ότι αποτελεί μέγα λάθος να ισχυριζόμαστε ότι κάποιοι είναι πολλοί ή λίγοι αν βγάζουμε έξω από τον λογαριασμό τον παράγοντα κέρδος. Οι συνταξιούχοι μας είναι πολλοί για τα «φαλιρισμένα» ασφαλιστικά μας ταμεία. Οι ανάπηροί μας είναι πολλοί για την ανύπαρκτη κοινωνική μας πρόνοια .Οι μαθητές μας είναι πολλοί και τα σχολεία μας λίγα, οι καρκινοπαθείς μας πολλοί και οι χημειοθεραπείες ακριβές. Όποιος νομίζει ότι λαϊκίζω ,ας κοιτάξει τι ποσό δαπανούν κάθε χρόνο οι Έλληνες για να έχουν αξιοπρεπή εκπαίδευση τα παιδιά τους και αξιοπρεπείς παροχές υγείας.
    Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση έχουμε δυο επιλογές. Η μια είναι ο κανιβαλισμός. Καιάδες παντού για όποιον περισσεύει. Και ποιος κάνει τη διαλογή? Οι τραπεζίτες και γενικά ο κόσμος των επιχειρήσεων αυτοί δηλαδή που έσκασαν τρώγοντας την πίτα μας και το χριστεπώνυμο πλήθος του Αγ.Παντελεήμονα, ο απόπατος της κοινωνίας, οι ιδιοτελείς, ατομιστές κατσαπλιάδες, μετανάστες οι ίδιοι, γιοι ή εγγονοί μεταναστών. Λες και οι Έλληνες στο Βέλγιο το 1950 όταν έμεναν 20 σε μια παράγκα μύριζαν γιασεμί.
    Δεν απαιτώ από τον καθένα να έχει την συλλογική μνήμη της τάξης του. Να μπορεί δηλαδή να «πολιτεύεται» στην καθημερινότητα του έχοντας στο μυαλό του πανανθρώπινες αξίες και εν τέλει το πρόταγμα της ανθρώπινης απελευθέρωσης. Έχω όμως αξίωση να το κάνει η αριστερά που πίστεψα και «υπηρέτησα».Και εδώ βρισκόμαστε μπροστά στο θλιβερό φαινόμενο(τουλάχιστον για τη δική μας αριστερά),οι μισοί (αναφέρομαι πάντα στα στελέχη της ) να είναι έμποροι, μεσολαβητές και κενόδοξα ή φοβισμένα και άτολμα ανθρωπάκια ενώ οι άλλοι μισοί(αναφέρομαι στα στελέχη της επαναστατικής αριστεράς εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) υπερφίαλα απομεινάρια ενός «ενδόξου» παρελθόντος που έχουν ξεχάσει να κάνουν πολιτική και δεν μπορούν να ξεχωρίσουν δυο γαιδάρων άχυρα. Ότι χειρότερο έχει συμβεί στην άκρα αριστερά από το 1974.Με τον ΣΥΝ δεν έχω πρόβλημα, κάλλιστη εκδοχή του αναμενόμενου. Το πρόβλημα είναι με τον ΡΙΖΑ. Έχουν καταπιεί τα πάντα χωρίς να κάνουν κιχ. Φτάσαμε στο σημείο να θεωρούν υπεύθυνη την αφισοκόλληση για την εκλογική συντριβή. Μάλλον μας περνάνε για μαλάκες. Δεν είναι να απορεί κανείς που στο σημερινό πολιτικό σκηνικό επιπλέει ο μόνος που κάνει πολιτική δηλαδή ο Καρατζαφέρης.
    Να πω και το τελευταίο λοιπόν. Το πάρτι στον Αγ.Παντελεήμονα από το κράτος και τους ακροδεξιούς έχει στηθεί πριν τις εκλογές .Μετά τις εκλογές καθημερινά πογκρόμ. Σχεδόν άρση της αστικής νομιμότητας. Τι ακριβώς περιμένουμε για να
    κινητοποιηθούμε ?Και εννοώ τον ΣΥΡΙΖΑ. Να το πάρουμε απόφαση οι «νοικοκυραίοι» χάθηκαν δια παντός. Και εμείς παιζόμαστε……

  4. Ο/Η efi λέει:

    Emena mou fainetai oti exoun «sissoreutei» polloi grafiokrates sto syn….prepei na apelathun sto pasok…kai ta metaforika tous pliromena!

  5. Ο/Η χαρη λέει:

    Γατουλέα δεν έχω καιρό να γράψω όσα θα’θελα (εξηγώ στο αποκάτω πόστ) αλλά με λίγα λόγια:
    α. δεν εκπλήττομαι που δ ε ν μπήκε το άρθρο τού φίλου σου στην «εποχή»
    (οι απογοητεύσεις τον τελευταίο ιδίως καιρό πέφτουν σαν το χαλάζι…)
    β. συμφωνώ βιαστικά με όσα διάβασα, γενικά, αλλά ιδιαίτερα με την ανάλυση τού «συγγραφέα τού πον»
    γ. πιστεύω ακράδαντα εδώ και λίγο (τουλάχιστον) καιρό ότι οι αριστερά που φαίνεται να θέλουμε δεν θα προκύψει από τα υπάρχοντά μας στο «κομματικό» μας «σεντούκι»

  6. Ο/Η gatouleas λέει:

    @lousy, πήγες καλά στην εξεταστική σου; Μάλλον ναι, γιατί σε βλέπω επανήλθες δυναμική! :).. Δυο παρατηρήσεις, μόνο.. α)Η Σουηδία είναι ως παράδειγμα και όραμα. Όταν ακροδεξιά και φασιστικά στοιχεία φέρνουν παράδειγμα τη Σαουδική Αραβία γι ασυμπεριφορά σε μετανάστες, εμεις πρέπει πάνατ να έχουμε στο νου μας τι κοινωνί αθέλουμε να οικοδομήσουμε και άρα ποια βήματα πρέπει να ακολουθούμε. β) την αριστερά να την φοβάσαι όταν γίνεται «ρεαλιστική» κι όχι όταν λαϊκιζει. Όταν οι κυβερνήσεις μας ζητάνε να κάνουμε οικογενειακό προϋπολογισμό με 700€, θα γούσταρα ένα «λαϊκιστή» βουλευτή να πεταγότανε και να του `λεγε «αντέ ζήσε εσύ ένα εξαμηνο με 700, και μετά έλα ζήτα το από εμάς»…
    @efi… αψογη! Λείπει ένας «Καρατζαφέρης» του ΣΥΡΙΖΑ να τους δώσει τα εισητήρια στα χέραι και να τους ξεπροβοδίσει. Αν και μάλλον το ανάποδο βλε΄πω να συμβαίνει..
    @χαρη…φαντάζομαι ήθελε να γράψει «ο συγγραφέας του πονήματος»… Είναι ο Βασίλης, ο συγγραφέας του άρθρου.. Ααα.. κι εγώ κάπως έτσι έχω αρχίσει να την βλέπω… Κάποιοι θα ξεπεταχτούν και θα φτύσουν στη μάπα όλους τους αφάνταστα βαρετούς διαχειριστές γραφειοκράτες της αριστεράς..αλλά δεν θα είναι από κάποια μεγάλα ή μεσαία στελέχη του υπαρκτου φάσματος…

  7. Ο/Η lousy λέει:

    Συμφωνώ πως θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας τα παραδείγματα αλλων κρατών που κατάφεραν κ αντεπεξήλθαν με επιτυχία σε προβλήματα που αυτή τη στιγμή ταλανίζουν τη χώρα μας, όμως φοβαμαι πως η παραμέριση όλων εκεινων των ιδιαίτερων παραγόντων που συγκρότησαν σ αυτες τις χωρες το επιτυχές αποτέλεσμα, καθιστά απλά ουτοπική την επιτευξη μιας παρόμοιας λύσης και στη δική μας χώρα. Πιάνοντας και παλι το παράδειγμα της Σουηδίας, χώρα πλούσια σε φυσικό πλούτο, με μια Βαλτική πλούσια σε πετρέλειο και συνακολουθα με αυξημένες εξαγωγες προσφερόταν και συνεχίζει να προσφέρεται ως ενας ακρως θελκτικος μεταναστευτικός προορισμός, αφού η χαμηλη πληθυσμική πυκνότητα δημιουργεί πρόσφορες συνθηκες για την αφιξη ξενων εργατικών χεριών που θα εργαστουν στο δευτερογενη τομεα. Κι ακριβώς επειδή διαθετει τους οικονομικους πορους για να παρεχει στους πολίτες της μια παραπάνω απο ανετη ζωή, φυσικά διαθετει και τα μεσα για να εξασφαλιζει και στους μεταναστες της μια επισης ανετη γεματη προνομια ζωή. Δείτε απο την αλλη την Ελλαδα, μ ενα τεράστιο ελλειμμα να την ακολουθει σαν καταρα απο πισω, με ενα κοινωνικό κράτος που μονο κατ ευφημισμο αποκαλειται ετσι, που αντιμετωπιζει σχεδον με αδιαφορια τους «περισσιους- (προσωρινα/μονιμα) μη παραγωγικούς» ανθρώπους, εχουμε την απαιτηση να περιθαλψει αλλους τοσους «περισσιους» ανθρώπους με τους οποίους μάλιστα δεν τη συνδέει καποιος δεσμός, που μονο προβλήματα μπορουν να της δημιουργήσουν (κ για να μην παρερμηνευθώ εννοώ την δαπανη χρημάτων για την περιθαλψη τους κ ενταξη τους στην ελληνικη κοινωνια)? Αν και ο ρεαλισμος ακουγεται στ αυτια πολλών απευκταίος, εντούτοις η σκληρή πραγματικότητα με όλες αυτες τις επώδυνες συνθήκες που τη συνοδεύουν και με ακομη πιο εκκρεμη την αναγκη για την επανακαμψη απο το οικονομικο αδιεξοδο, δεν αφηνει τα περιθωρια για διαφορετικες αντιδρασεις. Κι αν «ρεαλιστικοποιειται» η αριστερα,τουλάχιστον η ηγεσια της, ισως ειναι γιατι συνειδητοποιει πως θα πρεπει να προσαρμοστει σε μια νέα τάξη πραγμάτων όπου η επιστροφή σε ιδέες και τακτικες του παρελθόντος, που εφαρμοσμένα αποδείχθηκαν αναποτελεσματικές, συνιστα μη ενδεικνυόμενη λύση. Θελω να βλέπω μια αριστερα που να μη χάνει τα ιδεώδη της, απο την αλλη ομως αμφισβητώ κατά πόσο μπορεί να διατηρηθει η καθαρότητα των κινητρων οταν μιλάμε για εξουσία και κυνήγι ψήφων, αλλα αυτο παλι ειναι ενα αλλο ζητημα που εκφεύγει της παρούσας συζήτησης. Πιστεύω πως η αριστερά πρέπει να αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο βλέπει τα πράγματα έτσι ώστε να πεισει τον απλό πολίτη πως δε ζει σ αλλη εποχη,να παρουσιασθει με εφαρμόσιμες λύσεις κ οχι να τον καθιστα καχυποπτο με παραφουσκωμένες και πομπώδεις διακηρύξεις. Αν και δεν εντάσσομαι στην αριστερά, αναγνωριζω και θαυμαζω την αισιοδοξια και την αγνη σκεψη πολλών υποστηρικτών της, ωστόσο πιστεύω πως it s too good to be true in real life.

    @gatouleas, δυστυχώς η εξεταστικη πιάνει μέχρι Ιούλη, πολλύς καιρος για να μενω αδρανής, σε παρακολουθω συνεχώς παρ’ όλα αυτά κ οπου αισθανομαι πως εχω κατι να πω, χρονου επιτρέποντος φυσικα, θα παρεμβαίνω…Πολλοι φιλικοί χαιρετισμοί 🙂


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s