δεν ξέρω τι (άλλο) να παίξω στα παιδιά…

“Οι αναμνήσεις που μου έχουν μείνει από αυτό το σχολείο είναι φανταστικές……mail.google.com
μια φορά κι έναν καιρό όπως λέει και η σελίδα φοίτησα και εγώ σ’ αυτό το σχολείο…
αυτό που πήρα ως συμβουλή είναι να μην ντρέπομαι για τίποτα γι αυτή που είμαι γιατί αυτή είμαι εγώ. Σε μια κοινωνία που ο ρατσισμός εκείνη την περίοδο ήταν στα ύψη αυτό το σχολείο το αντιμετώπισε και αντί να με κάνει να ντρέπομαι για τη μητρική μου γλώσσα μου έδωσε την ευκαιρία να τη μάθω όπως την ξέρουν τα παιδιά που ζουν στη χώρα μου….όπως λέγαμε και μικροί 132 σ` αγαπώ……..
Τώρα που είδα τα βίντεο έμαθα όλα αυτά που έγιναν…δεν ντρέπονται…όπως σταύρωσαν το Χριστό…πάνε να διώξουνε την κυρία Στέλλα που είναι ένας άγγελος…έχει προσφέρει τόσα πολλά στην παιδεία αντί να την ευχαριστούν …
Αυτό που έχω να πω είναι ότι η πίστη μας δεν είναι θέμα Πάτερ ημών ή θέμα Αλλάχ …αλλά η καθαρότητα στην ψυχή μας και τα θετικά συναισθήματα. Εγώ χρωστάω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κυρία Στέλλα και στο 132.”

ALBINA

Πρώην μαθήτρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου (Γκράβα)

Αύριο δικάζεται η Στέλλα Πρωτονοταρίου, πρώην διευθύντρια του 132ου δημ. σχολείου για την προσπάθεια της να λειτουργήσει πολυπολιτισμικό σχολείο στην Αθήνα.

Όπως αναφέρουν ΤΑ ΝΕΑ στις 9/11/2009

«Το 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στεγάζεται στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας. Περισσότερο από το 75% των μαθητών του είναι αλλόγλωσσοι, προερχόμενοι από διαφορετικές εθνότητες. Λίγα χρόνια πριν, η μαθητική διαρροή κινούνταν σε υψηλά επίπεδα, ενώ φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας ήταν συχνά. Η διευθύντρια του σχολείου, Στέλλα Πρωτονοταρίου και ο σύλλογος διδασκόντων αντιμετώπισαν συλλογικά το πρόβλημα, προχωρώντας σε μια σειρά παιδαγωγικών παρεμβάσεων, με στόχο την αντιστροφή της κατάστασης. Στα πλαίσια αυτά διοργάνωσαν μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες γονείς και μαθήματα μητρικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές (αλβανικής και αραβικής καταγωγής), εξέδιδαν τις ανακοινώσεις του σχολείου σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αλβανικά και αγγλικά) και ανέλαβαν πλήθος άλλων πρωτοβουλιών με σκοπό πάντα την εξυπηρέτηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών τους. Πολύ σύντομα εξαιτίας των παρεμβάσεων αυτών, η μαθητική διαρροή σχεδόν μηδενίστηκε, τα κρούσματα βίας εξαφανίστηκαν, οι μαθητές βελτίωσαν τις επιδόσεις τους και οι Έλληνες και οι μετανάστες γονείς ξεπέρασαν τις αναστολές και τις φοβίες τους και συμμετείχαν ενεργά στη ζωή του σχολείου.»

AFISA_protonotariouΤο πείραμα αυτό θεωρείται πρότυπο μελέτης στην Ευρώπη και έχει εκδοθεί βιβλίο για αυτό το θέμα. Το Υπουργείο Παιδείας θέλοντας να τιμήσει το κλασσικό σύνθημα των τελευταίων χρόνων (Αυτό το Υπουργείο δεν είναι της Παιδείας, είναι των ΜΑΤ και της τρομοκρατίας), μεθόδευσε την κατ` αρχήν απομάκρυνση της από διευθύντρια και τοποθέτησε έναν εντεταλμένο κ. Γιουτλάκη για να αρχίσει την απαξίωση προηγουμένων μεθόδων. Επειδή δεν έφταναν αυτά, αποφασίστηκε και η δικαστική της δίωξη επειδή παραχωρούσε το σχολείο πέρα των εκπαιδευτικών ωρών για τη διδασκαλία των μεταναστών.

Εκατοντάδες μηνύματα συμπαράστασης έχουν βγει για την Στέλλα Πρωτονοταρίου… Από απλό κόσμο, από εκπαιδευτικούς και την επιστημονική κοινότητα.. από κοινωνικές και πολιτικές οργανώσεις.

Εγώ θα αναφέρω ένα απόσπασμα από το ψήφισμα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ

«Πολλά μέλη του Τμήματός μας τα ζήσαμε όλα αυτά από κοντά, καθώς  από την πρώτη στιγμή αναλάβαμε να παρακολουθούμε συστηματικά και να αξιολογούμε το εκπαιδευτικό έργο που γινόταν στο σχολείο σας. Η αξιολόγησή μας ήταν πάντοτε αυστηρή, γιατί αυτό ζητούσαν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και η διευθύντρια του σχολείου και επειδή αυτό επέβαλε η δική μας επιστημονική συνείδηση. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης μας επιβεβαιώνουν περίτρανα αυτό που εσείς -μαθητές, μαθήτριες, γονείς και εκπαιδευτικοί,- διαπιστώσατε μέσα από τις προσωπικές σας εμπειρίες: στο «132» είδαμε να δημιουργείται και να λειτουργεί ένα πραγματικά δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο πολύ υψηλής ποιότητας –Ένα σχολείο όπως το ονειρευόμαστε για όλη την Ελλάδα.»

καθώς και να ευχαριστήσω την Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής Δήμητρα Κογκίδου, που με ενημερώνει ανελλιπώς για τις τόσο χρήσιμες πρωτοβουλίες της πάνω στον κοινωνικό αποκλεισμό.

Πάντως, αν δείτε κανέναν περίεργο γάτο πάνω σε κανένα κεραμίδι στην Ευελπίδων αύριο το πρωί, θα ξέρετε ποιος είναι…

Advertisements

2 Σχόλια on “δεν ξέρω τι (άλλο) να παίξω στα παιδιά…”

  1. Ο/Η χαρη λέει:

    Γατουλέα έμαθα ότι πήρα αναβολή και πάει πιθανώς για αθώωση – φυσικά το θέμα δεν είναι ακριβώς αυτό, και…αν δεν υπήρχαν και οι αντιδράσεις…
    θα δούμε
    (αλήθεια, τι ακριβώς είδε ο γάτος στα κεραμίδια;)

  2. Ο/Η χαρη λέει:

    διόρθωση (δεν είχα δίκτυο χτες και πνίγομαι σήμερα!) : «έμαθα ότι π ή ρ ε αναβολή…»


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s