για το σκίσιμο του Κορανίου: συνέντευξη με τον μουσουλμάνο συμπολίτη μας

Αναμεταδίδω εδώ τη συνέντευξη που έδωσε ο Muhammed Attiq στο «Κουτί της Πανδώρας». Ο Muhammed είναι ο πασίγνωστος, πλέον, μουσουλμάνος που ένας «άγνωστος» αστυνομικός τον προσέβαλλε βαθύτατα σκίζοντας το σημαντικότερο (για τους μουσουλμάνους) σύμβολο πίστης.

Η συνεχής υποβάθμιση του ζητήματος και η κρατική ανοχή σε τέτοιες παραβάσεις δημόσιων λειτουργούν, υποδαυλίζουν το φανατισμό και την φυλετική διαμάχη.

Ο λόγος που μεταδίδω αυτό το βίντεο είναι για να διαπιστώσει ο καθένας μας για το ποιόν του Muhammed.

Είναι ολοφάνερο πως πρόκειται έναν μέσο πολίτη, θρησκευόμενο, χωρίς ίχνος από «ταλιμπάν». Μας μαθαίνει τη σημασία του Κορανίου για τους μουσουλμάνους και μας το παρουσιάζει. Εντυπωσιάστηκα με τον τρόπο που το περιποιείται. Έχει μια μινιατούρα από το Κοράνι που το κρατά τρυφερά φυλαγμένο μέσα σε χαρτοπετσέτες για να μη λερωθεί. Γνώρισα μια θρησκευτικότητα που τη σέβομαι βαθύτατα, γιατί είναι προσωπική… Δεν θέλει να μου επιβάλλει ένα τρόπο ζωής. Αναζητά το προσωπικό του δρόμο για τη λύτρωση και δεν βρίσκω κανένα λόγο να τον παρεμποδίσω…

Υ.Γ. Δεν είμαι αφελής να πιστεύω πως η γνώση αυτών των συνηθειών αρκούν για να σβήσουν  το αναδυόμενο ρατσιστικό μίσος μιας χούφτας φουκαράδων στον Άγιο Παντελεήμονα. Το ρατσιστικό μίσος, κατ` εμέ, είναι μια άλλη μορφή «πίστης». Όχι τόσο «πνευματικής» σαν αυτής της θρησκευτικής, αλλά βασίζεται σε κάποιες παραδοχές που δεν αντιμετωπίζονται με «λογικά» επιχειρήματα.

Οι ρατσιστικές λαϊκές παρακρούσεις δεν αντιμετωπίζονται ούτε με «καδρόνια», ούτε με «επιχειρήματα και πρόγραμμα». Τα καδρόνια αφορούν μόνο άμυνα από συμμορίες και τα επιχειρήματα για ανύψωση ηθικού των υποστηρικτών της λογικής, για να μη χάνουμε το μπούσουλα δηλαδή…

Μόνο με την παρουσία στο προσκήνιο της μεγάλης πλειοψηφίας της λογικής και του σώφρων κλίματος. Μόνο η απονομιμοποίηση του ρατσιστικού φανατισμού και η εξώθηση του στο περιθώριο καταπολεμά αυτά τα φαινόμενα. Δεν «αλλάζει», βέβαια, τις προσωπικές αντιλήψεις. Πάντα θα υπάρχουν αυτοί που σιχαίνονται μαύρους, πόντιους ή ξανθιές. Αλλά αυτό θα βρίσκεται στην προσωπική σφαίρα προτιμήσεων και δε θα γίνεται γάγγραινα που θα τρώει το σώμα…

Περισσότερα και πιο αναλυτικά σε επόμενο ποστ στο αμέσως, επόμενο, διάστημα..

Advertisements

7 Σχόλια on “για το σκίσιμο του Κορανίου: συνέντευξη με τον μουσουλμάνο συμπολίτη μας”

  1. Ο/Η χαρη λέει:

    παρόλο που δεν με συγκινούν ιδιαίτερα οι θρήσκοι άνθρωποι – είτε χριστιανοί είτε μουσουλμάνοι είτε βουδιστές είτε οτιδήποτε άλλο – δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ πως ο άνθρωπος έχει μια ιδιαίτερα συμπαθητική παρουσία, και φέρεται ως ένας εξαιρετικά πολιτισμένος και λογικός άνθρωπος (και ήταν ιδιαίτερα εύστοχη η σύγκρισή του με τά «σταυρουδάκια» που φοράνε οι εδώ)
    (τώρα βέβαια τι κάνει στην προσωπική του ζωή με τις γυναίκες, είναι ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα) (όχι ότι αγνοώ πως εξίσου μεγάλο πρόβλημα είναι και το τι κάνουν οι έλληνες ορθόδοξοι στα σπίτια τους, με τις κόρες και τις γυναίκες τους, άμα «κλείσει» η πόρτα…)

  2. Ο/Η gatouleas λέει:

    Χάρη, είμαι άθεος, αλλά πάντα εκπλήσσομαι από την ηρεμία και νιρβάνα που βρίσκουν κάποιοι σε μεταφυσικές αναζητήσεις. Αν η θρησκεία γίνεται μοχλός εσωτερικής γαλήνης και αρμονικής σχέσης με το ανθρώπινο σου περιβάλλον, δεν έχω κανένα λόγο να αντιδικήσω μαζί σου…. και έχω συναντήσει τέτοιους ανθρώπους.
    Προφανώς δεν είναι «τέλειοι», αλλά τα συνηθισμένα και καθημερινά ελαττώματα τους δεν είναι αποτέλεσμα της πίστης τους.

  3. Ο/Η pontos&aristera λέει:

    Πρέπει όμως να μάθουμε πλήρως, χωρίς ταμπού και αποκρύψεις, το πως χρησιμοποίησε ο εθνικισμός το Ισλάμ για τη διάπραξη γενοκτονιών:

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2011/06/08/islam-in-greece/

    • Ο/Η gatouleas λέει:

      Η αριστερά αναγνωρίζει το «δικαίωμα» του εθνικισμού σε κοινωνικά κομμάτια που βρίσκονται στο στόχαστρο του ιμπεριαλισμού.
      Έτσι έχει «αποδεχτεί» τον «Μαύρο» εθνικισμό απέναντι στο ρατσιστικό λευκό, τα εθνικά κινήματα πχ της Παλαιστίνης και της Β. Ιρλανδίας, αλλά το θρησκευτικό «εθνικισμό» που ενοποιεί καταπιεσμένα κοινωνικά στρώματα. Ολόκληρα αφρικανικά, ασιατικά και αραβικά έθνη (αλλά και κομμάτια του Αφροαμερικάνικου κινήματος στις ΗΠΑ), ασπάστηκαν τον Ισλαμισμό ως κοινωνικό συνεκτικό κρίκο.
      Η διαπίστωση αυτή, βέβαια, δεν είναι αξιακή, παρά μόνο κρίνεται κάθε φορά στις συγκεκριμένες συνθήκες.
      Στην Ελλάδα πχ διαφορετικά κοινωνικά στρώματα αγγίζει το Ισλάμ και διαφορετικά ο Καθολικισμός και η Σαϊντολογία. Όποιος θέλει να κάνει μια γενική θεολογική συζήτηση περί θρησκειών και για την φιλοσοφική αντιδραστικότητα τους, θα συμφωνήσω μαζί του aprori, αλλά είναι άλλο θέμα.
      Η επιμονή, μάλιστα, να υπερτονίζει τον «αντιδραστικό» χαρακτήρα του Ισλάμ στα Βαλκάνια και να «ξεχνά» ή να υποβαθμίζει το ρόλο της Ορθοδοξίας για την εθνοκάθαρση των τελευταίων δύο αιώνων καταντά – τουλάχιστον – υποβολιμαία. Μέχρι να δω ανακοίνωση που να ζητά το γκρέμισμα έστω ΜΙΑΣ από της χιλιάδες ΚΡΑΤΙΚΕΣ ελληνορθόδοξες εκκλησίες σε κάποια αθηναϊκή συνοικία (να πω πχ του Αγίου Παντελεήμονα;), θα προσπερνώ κάθε επιστημονικοφανή και δηθεναριστερίζουσα προσέγγιση περί Ισλάμ στην Ευρώπη.
      Όσο για το link που παραθέτεται, πέρα από κάποιες νηφάλιες προσεγγίσεις, περιλαμβάνει και ένα κομμάτι αναπαραγωγής του καθεστωτικού ελληνικού εθνικού μύθου από τον κ Αγτζίδη. Ούτε το ΓΕΣ, ο Βενιζέλος, ο Μεταξάς, ο Παπάγος, ο Γρίβας και ο Παπαδόπουλος μαζί δεν τόλμησαν να ωραιοποιήσουν τόσο τη συγκρότηση του «δημοκρατικού» ελληνικού έθνους.. και φυσικά δεν θα τις αντικρούσω σε ένα σχόλιο.
      Αφορούν τη διεθνιστική προσέγγιση όλου του μπλογκ μου..
      Φιλικά, πάντως, κατανοώ το βιωματικό χαρακτήρα της τοποθέτησης σας. Μια κάποια διέξοδο πάντως, κατά την προσωπική μου άποψη, θα μπορούσε ίσως να προκύψει μέσα από την προσέγγιση της του τουρκικού λαού και όχι της ενθάρρυνσης του ελληνικού εθνικισμού.
      Οι Πόντιοι «πρέπει» (όσο δύσκολο και να είναι) να βρουν διόδους διαλόγου με την Τουρκική κοινωνία και όχι με την Ελληνική. Όπως και οι Τούρκοι- Μακεδόνες πολίτες της Ελλάδας (αλλά και οι μετανάστες) «πρέπει» να βρουν τρόπο επικοινωνίας με τους Έλληνες.. κι όχι με την Αλβανία ή την Τουρκία.

  4. Γράφεις: «Οι Πόντιοι «πρέπει» (όσο δύσκολο και να είναι) να βρουν διόδους διαλόγου με την Τουρκική κοινωνία και όχι με την Ελληνική.»

    Θ απεριοριστώ σ’ αυτό και όχι στο ζήτημα το πως αντιμετωπίζεις μια μεσαιωνική ιδεοληψία, γεμάτη διαχωριστικά στερεότυπα για τους ανθρώπους αλλά και για τα φύλα. Είναι μεγάλη η κουβέντα και ας μην την κάνουμε εδώ.

    Στην παραπάνω πρόταση που απομόνωσα, συμπυκνώνοντα πολλοί απ’ τους κυρίαρχους μύθους… Ας καταθέσω τη δική μας αντίληψη:

    1. Οι Πόντιοι είναι Έλληνες, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι το κακό. Με τον ίδιο τρόπο που οι Παλιστίνιοι είναι Άραβες!
    1α. Βίωσαν την οδύνη της ρατσιστικής βίας, τις αντιθέσεις που γέννησε η εποχή του εθνικισμού (που αντικατέστησε την εποχή του θρησκευτικού φονταμενταλισμού), τη γενοκτονία από τον μιλιταριστικό τουρκικό εθνικισμό, τη σταλινική τρομοκρατία και την απόρριψη και καταπίεση στη ψευτο»μητέρα-πατρίδα»

    2. Η ελληνική κοινωνία -με την εθνική έννοια του όρου- απαρτίζεται από όλες τις εθνοτοπικές ομάδες που υπάρχουν πραγματικά και αυτοναγνωρίζονται ως ‘Έλληνες»: Κρητικοί, Μωραϊτες, Ρουμελιώτες, νησιώτες, μικρασιάτες, καππαδόκες, (ελληνο)μακεδόνες, θεσσαλοί.

    3. Η ελλαδική κοινωνία αποτελείται από τους Έλληνες, τις αναγνωρισμένες μειονότητες και τους πρόσφατους μετανάστες. Είναι μια κοινωνία υπό διαμόρφωση…

    4. Οι Πόντιοι είναι εκείνη η ελληνική ομάδα που διατηρεί τις μεγαλύτερες σχέσεις με την τουρκική κοινωνία για παράδειγμα δες: http://pontosandaristera.wordpress.com/2009/05/07/5-5-2009/

    5. Οι σχέσεις με την τουρκική κοινωνία βαθαίνουν πολύ περισσότερο γιατί υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες Πόντιοι -ελληνόφωνοι ως επί το πλείστον- στην Τουρκία, με τους οποίους αναπτύσσονται γνήσιες σχέσεις, όπως και με την αντιεθνικιστική τουρκική Αριστερά

    6. Η ελλαδική αντίληψη για την πρόσφατη ιστορία είναι γεμάτη μύθους και παρανοήσεις. Μόνο οι Πόντιοι και κάποιοι λίγοι ιστορικοί προσφυγικής καταγωγής έχουν μια σωστή αντίληψη και καταθέτουν αναλύσεις ταξικές και όχι μεταφυσικές για ότι συνέβη την περίοδο 1908-1923. Δεν είναι τυχάιο ότι έχουν τις ίδιες ερμηνείες και συνομιλούν ισότιμα με τους Τούρκους αντιεθνικιστές ιστορικούς, την άποψη των οποίων παρουσίασε ο «Δρόμος» σε ένα ιστορικό αφιέρωμα: http://www.e-dromos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=5278:%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%AD%CE%B8%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B7-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE

    7. Νομίζω όι για τη μεγάλη διαφορά αντίληψης που έχουμε για το ίδιο πράγμα, φταίει το γεγονός ότι στο «χώρο» δεν υπάρχει διάλογος και σεβασμός για τον διαφορετικό. Ότι αντιθέτως επικρατεί η λογική του κατόχου της εξ αποκαλύψεως αλήθειας, η οποία οδηγεί στον απόλυτο εγωισμό, στην περιφράνση του «άλλου» και εν τέλει στον ολοκληρωτισμό.

    παρόλα αυτά είμαστε αισιόδοξοι, ότι η όξυνση των αντιθέσεων και η άνοδος της ακροδεξιάς θα μας φέρει πιο κοντά, ώστε τουλάχιστον να μπορούμε να συζητάμε….

    Ομέρ

    • Ο/Η gatouleas λέει:

      Η καθυστέρηση της ανταπόκρισης μου, οφείλεται λίγο στη Νίκαια λίγο στο ποστ του Πολυτεχνείου, αλλά το περισσότερο στην αμηχανία μου!…
      Υπάρχουν κομμάτια που διαφωνώ μαζί σου αλλά δεν τους «αξίζει» ένα σχόλιο στο σχόλιο.. Χρειάζεται πιο αναλυτική – προσεκτική προσέγγιση. Όμως με καλύπτεις αρκετά στο 7ο σημέιο σου.
      Πράγματι υπάρχει ένας «διάλογος κωφών» στο «χώρο», πράγματι η άνοδος της ακροδεξιάς θα μας φέρει μπροστα΄σε «πραγματικά» ζητήματα που θα μας φέρουν πιο κοντά.
      Εγώ, θα προσθέσω, και την οικονομική κρίση. Όταν η Κρίση μετατραπεί σε εθνικιστικό ανταγωνισμό ΚΑΙ στη γειτοινιά μας, όταν θα σφάζονται τα αφεντικα΄Τουρκίας – Ελλαδας για τα πετρέλαια και την κυριαρχία στην ευρύτερη περιοχή, θα φανούν αν οι διαφορές μας είναι «επί των κειμένων» ή θα διαμορφώσουν μια διαφορετική πολιτική συμμαχιών..

  5. […] κουβέντα, που έχει ένα κάποιο ιδεολογικό ενδιαφέρον.  Σας την παραθέτουμε γιατί, καλώς ή κακώς, η συσπείρωση ενάντια στην ανόδο […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s