μια κουκούλα και δυο κιλά πορτοκάλια…

Μετά τις διαδηλώσεις του Δεκέμβρη, πολλά πράματα της καθημερινότητας έχουν πάρει άλλη σημασία. Ένα από αυτά είναι η χρήση της κουκούλας.

Τα τελευταία χρόνια πάω 2-3 φορές την εβδομάδα στο κολυμβητήριο στον Πειραιά. Δεν το σταματάω ούτε και τις πιο κρύες μέρες του χειμώνα. Κάθε φορά, όμως, που τελειώνω το μπανάκι, μου έρχεται ένας μικρός γέλωτας. Όπως

το φουτεράκι που κάνει τη "ζημιά"

το φουτεράκι που κάνει τη "ζημιά"

καταλαβαίνετε δεν μπορείς να κυκλοφορείς στην παγωνιά με νοτισμένα μαλλιά, γιατί θα αρπάξεις ένα κρύωμα που θα είναι όλο δικό σου. Οπότε, πια καλύτερη λύση από το αγαπημένο μου φουτεράκι τραβώντας σφιχτά την κουκούλα στο κεφάλι. Λες να έχει περάσει κανένας νόμος Καρατζαφέρη και να έχω βγει στην παρανομία; Ο.Κ… μπορεί να το κάνω και λίγο πιο προκλητικά. Να φοράω και το μαύρο γυαλί, να παίρνω κι ένα μυστήριο ύφος (κάτι σαν βαρύ κι ασήκωτο) και να χαζεύω κάποιες φάτσες να με κοιτάνε περίεργα.

Η μεγαλύτερη πλάκα, πάντως, είχε συμβεί στις 8 Δεκέμβρη, την ημέρα που οι πιτσιρικάδες λιάνισαν τη Γενική Ασφάλεια Πειραιά.

Κανείς δε μπορούσε να φανταστεί πως όλα τα αστυνομικά τμήματα της Ελλάδας θα κατακλύζονταν από εξαγριωμένους μαθητές που θα διαμαρτύρονταν για τη δολοφονία του Αλέξη. Έτσι κι εγώ πήρα την καθιερωμένη μου βουτιά της Δευτέρας και γυρνώντας στο σπίτι πέρναγα από την αστυνομία Πειραιά με την κουκούλα. Στην τσέπη μου είχα και τα γυαλάκια της κολύμβησης (που θεωρείται must για τα δακρυγόνα).  Αν με μπαγλαρώνανε εκείνη την ώρα, θα με έπαιζαν όλα τα κανάλια ως ύποπτο υποκινητή των επεισοδίων. Και να έβγαζα την αθλητική ταυτότητα θα με έσωζε τίποτα;

Για ένα διάστημα έκοψα εντελώς τις κουκούλες. Όχι τίποτα άλλο, αλλά και να δίνουμε στόχο τσάμπα και βερεσέ… Nα γινότανε καμιά στραβή και να έβρισκαν ύποπτους δάκτυλους του ευρύτερου χώρου ΣΥΡΙΖΑ και εξωκοινοβουλευτικής Πειραιά; Οι διαολεμένες συμπτώσεις όμως συνεχίζονταν. Είχα αποφασίσει πως θα ήμουνα τύπος και υπογραμμός για να μη δώσω καμιά αφορμή προβοκάτσιας για το μαθητικό κίνημα.

Κάθε Πέμπτη, λοιπόν, υπάρχει λαϊκή αγορά στην Ευαγγελίστρια, όπου σαν έντιμος νοικοκυραίος παίρνω την tsantaπάνινη τσαντούλα μου από τον sporo και κάνω τα ψώνια της εβδομάδας. Δυο κιλά πορτοκάλια, μήλα, αχλάδια και ντομάτες είναι οι κλασσικές αγορές μου (αν δεν συμπληρωθούν και με τίποτα πατατοκολοκυθομελιτζάνες). Τρεις μέρες μετά τη θηριώδη διαδήλωση, παίρνω τη μαναβική μου και αποφασίζω να χαζέψω το διαλυμένο αστυνομικό τμήμα. Ναι.. αυτή τη περατζάδα την είχα εντάξει στο καθημερινό μου πρόγραμμα για να βλέπω τα «Fuck the police» πάνω στο αστυνομικό κουβούκλιο.

Όπως στρίβω λοιπόν από το δρόμο, τι βλέπω; Εκατοντάδες πιτσιρίκια τίγκα στο νεράντζι και στα ζαρζαβατικά να έχουν κάνει το μπατσάδικο λαϊκή εμποροπανήγυρη. Κι εγώ να είμαι φορτωμένος με 5 κιλά εσπεριδοειδή. Χιλιάδες σκέψεις πέρασαν από το μυαλό μου. Σκεφτόμουνα τη φάτσα του μπάτσου που θα προσπαθούσα να εξηγήσω πως αυτά είναι ψώνια από τη λαϊκή. Ερχόμουνα στη θέση των απλών ανθρώπων που θα διάβαζαν στις εφημερίδες «Γνωστός πειραιώτης ακροαριστερός συνελήφθη ως υποκινητής των επεισοδίων. Πιάστηκε την ώρα που τροφοδοτούσε πιτσιρικάδες με ντομάτες και πορτοκάλια. Ο ίδιος δηλώνει αθώος, πως αυτά είναι προσωπικά του ψώνια και απλά ήταν περαστικός έξω από την αστυνομική διεύθυνση Πειραιά την ώρα των ταραχών».

Πες τε μου ειλικρινά… Θα πίστευε κανένας σας αυτή τη δικαιολογία; Είχα αποφασίσει να μη γίνω ρόμπα και να πω ψέματα. Πως αγόρασα τα φρούτα να τα ρίξω στους μπάτσους, δεν τα έδωσα σε κανένα πιτσιρικά και θα ζητούσα συμπαράσταση για τη συμβολική πολιτική ενέργεια μου. Δηλαδή εσείς τι καλύτερο θα κάνατε;

Σχολιάστε

