οι συγκοινωνίες είναι για φάγωμα ή για εξυπηρέτηση;

μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής, θα απολαύσουμε φθηνές και ποιοτικές αεροπορικές συγκοινωνίες.

Είναι οριστικό. Τα `χουν παίξει στη ΝΔ. Την ώρα που η παγκόσμια οικονομία από την ύφεση μπαίνει ορμητικά στην κρίση, τι κάνουν ΟΛΕΣ οι κυβερνήσεις του κόσμου; Αυτό που θεωρείται αυτονόητο σε κάθε πρωτεύοντα οργανισμό… Από το πιο απλό κύτταρο ως την πιο ακραία νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση, όταν βλέπεις μια καταστροφή, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙΣ τους πιο χρήσιμους τομείς σου, δίνοντας έμφαση στα πιο αδύναμα και ευπαθή κομμάτια.

Γι` αυτό παρακολουθούμε το τελευταίο διάστημα τις κυβερνήσεις να παίρνουν έκτακτα οικονομικά μέτρα . Ένα από αυτά είναι οι επανεθνικοποιήσεις κρίσιμων τομέων που ο ιδιωτικός τομέας εγκατέλειψε, αφού πρώτα απομύζησε ότι κερδοφόρο είχαν. Όμως ο επιχειρηματίας, ο μέτοχος και ο διευθυντής μιας επιχείρησης είναι παντελώς αδιάφορος αν θα βγάλει λεφτά από ψωμί, γάλα, παπούτσια ή από διαμάντια, κομπίνες μετοχών, τζόγο και ναρκωτικά. Όμως για μας αν έχουμε ψωμί να φάμε, λεωφορεία να πάμε στη δουλειά ή, στην προκειμένη περίπτωση, φτηνά και ασφαλή αεροπλάνα να πάμε στα νησιά μας, έχει σημασία και μεγάλη, μάλιστα.

Το τελευταίο δεκαπενθήμερο δεν είχαμε τις, κλασσικές πλέον, κρατικοποιήσεις στη Βενεζουέλα του Τσάβες, ούτε μόνο αυτές των πιστωτικών ιδρυμάτων στη μητρόπολη του καπιταλισμού ΗΠΑ. Την Παρασκευή εγκρίθηκε από την Γερουσία της Αργεντινής η επανεθνικοποίηση, μετά 18 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα, των αερογραμμών της. Να το επαναλάβω για να το εμπεδώσουμε… Οι Aerolineas Argentinas περνάνε ξανά στο κράτος, αφού οι ισπανοί ιδιοκτήτες τις ρήμαξαν 18 χρόνια. Και έπεται συνέχεια… Η κυβέρνηση της Αργεντινής έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα κρατικοποιήσεων που θα επαναφέρει πίσω στο δημόσιο τα ταχυδρομεία, την ύδρευση και – για δες λοιπόν – τους σιδηρόδρομους….

Πρωτοφανές; Όχι!! Μα έτσι είχε έλθει στο δημόσιο η Ολυμπιακή. Ο περίφημος Ωνάσης αφού έφαγε όσα μπόρεσε την παράτησε χρεωμένη και διαλυμένη για να την ξανακτίσει το κράτος.. Και εν μέρει τα κατάφερε. Τα 18 χρόνια που ήταν ιδιωτική είχε 5 θανατηφόρα ατυχήματα με 183 νεκρούς, ενώ στα 32 δημόσιου χαρακτήρα μόνο 1 με 31 νεκρούς[1]. Τυχαίο; Όχι.. Όλες οι ιδιωτικές εταιρίες για να κερδίσουν παραπάνω, συμπιέζουν το χρόνο και συντήρησης, κατεβάζουν τα standard ποιότητας των τεχνικών υπηρεσιών τους κι έτσι η κάθε πτήση μετατρέπεται σε ρίσκο. Θα θυμίσω τις πρόσφατες σακαράκες της κυπριακής Ήλιος[2] και τα οδυνηρά αποτελέσματα. Ενώ ο πανίσχυρος συνδικαλισμός των εργαζομένων της ΟΑ (αυτός που όλοι εύκολα περιγελούμε) είχε επιβάλλει αυστηρότατα στάνταρ service… Διπλές επιθεωρήσεις, ξεκούραστα συνεργεία για να έχουν υψηλή ικανότητα κλπ.. Ναι… Αυτό κοστίζει!! Ένα αεροπλάνο που στη Aegean λ.χ. πρέπει να «σηκωθεί» ξανά μέσα σε μια μέρα, στην ΟΑ του `80 μπορεί να έμενε 2 και 3 μέρες.

Αυτά τα στάνταρ προσπαθούν 20 χρόνια να ρίξουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις. Γι` αυτό και ακόμα και σήμερα δεν βάζουν πόδι ιδιώτες στην Ολυμπιακή. Προφανώς η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη σήμερα. Δεν είναι όμως και μη αναστρέψιμη…και όταν πάμε να μπινελικώσουμε κανένα «συνδικαλιστή, τεμπέλη της Ολυμπιακής που ζει από τα λεφτά μας», ας σκεφτόμαστε πρώτα ότι τα αεροπλάνα συνεχίζουν και πετάνε με ασφάλεια χάρις σε αυτούς κι όχι στους εκάστοτε απατεωνίσκους υπουργους λαι διευθυντάδες.

Για να έχουμε αξιοπρεπή συγκοινωνία… Μπας και καταφέρουμε, ξανά, τα εισιτήρια του εσωτερικού να είναι φθηνότερα του εξωτερικού.

Εκτός και αν ζηλεύουμε την ελληνική μας ναυτιλία και θέλουμε οι πτήσεις μας να είναι τόσο εξυπηρετικές, φθηνές και ασφαλείς όσο τα Ρομίλντα και Θεόφιλος. Τότε……

[1] ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ. Ατυχήματα Ολυμπιακής Αεροπορίας
[2] ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ. Πτώση της πτήσης 522 των Αερογραμμών Ήλιος

Advertisements


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s